ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه پزشکیان: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: از ابتکارات سازنده استقبال می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۶۲۹۵۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
امیرعبداللهیان: از ابتکارات سازنده استقبال می‌کنیم
وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در گفت وگوی تلفنی جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آخرین تحولات مربوط به روابط با اروپا، گفتگو‌های ایران و اروپا و نیز تحولات اوکراین مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفتگو، بورل ضمن استقبال از همکاری‌های در حال انجام میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، تداوم آن را مفید و مثبت ارزیابی کرد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت: برجام برای اتحادیه اروپا مهم است و برای بازگشت همه طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.

بورل همچنین با اشاره به روند عادی سازی روابط میان تهران و ریاض، آن را گامی مهم در تقویت ثبات منطقه‌ای دانست.

وزیر امور خارجه نیز در این تماس، اصل گفتگو بر اساس احترام متقابل را گامی مهم و تعیین کننده برای رفع موانع و حرکت به سمت جلو در مسیر مناسبات اروپا و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به گفتگو‌های انجام شده اخیر ایران با اروپا اظهار داشت: برداشت ما این است که طرف‌های مقابل در مسیر برداشتن گام‌های مثبت قرار دارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.

وی در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام تروریست حادثه اهواز تصریح کرد: برخی مقامات اروپا بجای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذراند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.

در این گفتگو آخرین وضعیت تحولات اوکراین نیز بررسی شد.

امیرعبداللهیان همچنین از نحوه انتشار توئیت گزینشی، ناقص و نادرست در پایان مذاکرات تلفنی از تیم رسانه‌ای بورل انتقاد کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->